5 Aralık 2014 Cuma

ANADOLUYUM ben, tanıyor musun?

Yaşamdan, şartlardan, ekonomideki trajikomik dengesizlikten, eğitimden, ahlak anlayışından ve benzer konulardan bahsetmiycem bu yazıda. Biz zaten oldukça zeki bir toplumuz ve müthiş sorun analizleri çıkartıyoruz. Çözümlere gelince biraz tökezlesek de er yada geç diriliş gerçekleşecek diye umuyorum.
Ben bu yazımda sadece değerlerimiz ve kültürümüze inceden bir dokunuşla farkındalık yaratma derdindeyim.
Hani şu ne yiyip ne içeceğimize sürekli karışmayı kendine görev edinen ukalalık abidesi tipler varya hani teknoloji mağduru sebze meyve çağı doktorculuk oynayan uzmanlar... Yahu arkadaş bir kişi de çıkıp demiyor ki biz anadolu çocuğuyuz arkadaş. Biz sebzenin de, meyvenin de ve hatta insanın da iyisinden iyi anlarız. Siz para hırsınızla yerimizi yurdumuzu dağıtıp köylüyü çiftçiyi bitirene kadar biz herşeyimizi ellerimizle yapıyorduk diye...
Şimdilerde boş yeşil alan gören aç gözlüler hemen talan edip beton binaları dikiveriyor. Sonra da doğal yiyecek bulamıyoruz demezler mi? Ekilecek alan mı bıraktınız be mübarekler.
Biz Anadolu çocuğuyuz arkadaşım, köyümüzde yapamıyosak evimizde, çatımızda, balkonumuzda yaparız ama illa ki yaparız. Mesela dün kendi ekmeğimizi yaptık. Salçamızı da yaparız, turşumuzu da, reçelimizi de ve daha ne lezzetler. Bir de öyle bereketli olur ki ellerinle yaptığın... Öyle gereksiz vaazcılara da prim vermemenin keyfini hiç söylemiyorum zaten.
Diyeceğim o ki; değerlerimizi unutmayalımki gelecek nesil bu güzelliklerden mahrum kalmasın.
O zaman ne diyoruz kültür katillerine karşı :
Dönen dönsün, biz dönmezek özümüzden...

2 yorum:

  1. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginize teşekkür ederim keşfettiğim blogları elimden geldiğince takip etmeye çalışıyorum, sizi de hemen takibe alıyorum :)

      Sil